Menu
ŽRALOCI, VRAKY, KORÁLY, ŽELVY, SAFARI, NÁROČNOST - STŘEDNÍ
SUDÁN - SEVERNÍ TRASA
- vypravte se s námi na plavbu do nedotčených oblastí Rudého moře v Súdánu, kde jsou reefy stále v nedotčeném stavu jako v Egyptě před 30ti lety. Navíc zde i v současné době působí zde jen několik lodí takže riziko davů potápěčů pod vodou je zde opravu nulové. Místní reefy se kromě nedotčených korálů vyznačují především bohatým zarybněním - hejna kranasů, barrakud, chňapalů, velcí tuňáci i barrakudy a především výskytem žraloků šedých, úteseových a občas i tygřích či dlouhoploutvých. Největším lákadlem jsou ale hejna kladivounů dosahující desítek až stovek kusů.
- vypravte se s námi na plavbu do nedotčených oblastí Rudého moře v Súdánu, kde jsou reefy stále v nedotčeném stavu jako v Egyptě před 30ti lety. Navíc zde i v současné době působí zde jen několik lodí takže riziko davů potápěčů pod vodou je zde opravu nulové. Místní reefy se kromě nedotčených korálů vyznačují především bohatým zarybněním - hejna kranasů, barrakud, chňapalů, velcí tuňáci i barrakudy a především výskytem žraloků šedých, úteseových a občas i tygřích či dlouhoploutvých. Největším lákadlem jsou ale hejna kladivounů dosahující desítek až stovek kusů.
Loď Andromeda ***** - fotky lodě a jeji popis najdete Zde
Orientační itinerář:
1-2.den: odlet z ČR, dle návaznosti leté nocleh v Dubai, přelet Dubai - Port Súdán, nalodění
3.den: vyplutí, Shaab Rumi - jeden z nejzajímavějších reefů v Súdánu na němž si vytvořil svoji podmořskou základnu Precontinent J.Y. Cousteau - zajímavý ponor na jejích pozůstatcích kapsule sloužící během výzkumu jako dok pro ponorku, kousek od ní je parkoviště podvodních skútrů, zbytky klecí atd... Shaab Rumi Jih - nádherné plato bohatě porostlé korály s množstvím ryb, častým výskytem žraloků šedých a útesových, mystický noční ponor na Precontinentu je nezapomenutelným zážitkem
4.den: Shaab Rumi Sever (popř. v případě horších podmínek Jih) - opět zajímavé plato s možností výskytu kladivounů,
Shaab Suedi - vrak Blue Belt - patří v současné době k největším vrakům v Rudém moři. Jedná se o velkou nákladní loď, ze které se po nárazu na útes a při následném potopení rozsypal po platu v hloubce cca 20 m část jejího náklad – osobní a nákladní automobily zn. Toyota. Právě proto se tomuto vraku také přezdívá Toyota wreck. Samotná loď pak leží na prudkém svahu kýlem k hladině a končí za hranicí sportovního potápění. Vzhledem k velkým hloubkám jsou proto penetrace jejích největších prostor pro běžné sportovní potápěče vyloučené, je možno ji jen podplavat v hloubce cca 40-50m.
Shaab Suedi Fasma, noční ponor na Gurma Reef
5.den: Quita el Bana, Merlo reef - Sever, Merlo - JV -další místa s možností setkání se žraloky včetně kladivounů, nocování a noční ponor na Shambaya
6.den: celodenní potápění na Angarosh reefu - jednom z nejlepších míst v Súdánu na pozorování kladivounů a dalších pelaktických ryb, nocleh a noční ponor na Gotta Shambaya
7.den: ranní ponor na Shaab Rumi - Jih, poté přejezd na Sanganeb - Sever nebo JZ - další žraločí lokalita.
Noční ponor na vraku Umbria poblíž přístavu Port Súdán. Umbria sloužila v době před 2.světovou válkou jako universální loď zajišťující přepravu zboží o pasažérů. Při svojí poslední ceste v r. 1941 vezla mimo osob a nevojenského nákladu i zakázaný vojenský materiál – především letecké pumy, munici do pušek a lehkých zbraní, roznětky,… Aby toto vše nepadlo do ruhou britům ovládajícím v té době Port Súdán, zvolil kapitán raději potopení lodi než její vydání nepříteli.
V dnešní době patří tento vrak bezesporu k nejatraktivnějším v Rudém moři a snese srovnání i s pověstným Thistlegormem. Jeho délka 156m a max. hloubka 30m i chráněné místo bez proudů a něj dělají ideální lokalitu na vrakové potápění.
Navíc vnitřní prostory vraku nabízejí možnost rozsáhlých a přitom relativně bezpečných penetrací včetně nepoškozená strojovny, která patří k největším, které většina potápěčů kdy navštívila.
8.den: 2 ponory na vraku Umbria, odpoledne návrat do přístavu, možnost prohlídky města Port Súdán
9-10.den: odlet do Dubaie, dle návaznosti letů nocleh v Dubai, návrat do Prahy
Další turistické možnosti v Súdánu:
poslední den kotvení lodě v přístavě je možno navštívit ostorv Suakin, který byl dříve hlavním přístavním městem Rudého moře. Dnes je toto město famozní svými korálovými domy postavené z rozbitých korálů. (tento výlet stojí cca 30 Euro/os)
Další informace a přihlášky:
Top Dive s.r.o.
cesty za potápěním, škola potápění, obchod
Palackého 1430, Předklášteří 66602
Pavel Šenk 777 060596 pavel@topdive.cz
Petra Šenková 724 983464 petra@topdive.cz
CENA ZAHRNUJE:
- ubytování na lodi ve dvoulůžkových kajutách
- strava a nápoje na lodi (voda, čaj, káva, soft frinky)
- hotel (pouze se snídaní) a transfery v Káhiře při mezipřistání
- průvodce na lodi
- potápění:
" 1.den: 2 denní ponory a 1 noční
" 2. - 5. den: 3 denní ponory a 1 noční ponor
" 6.den: 2 denní ponory
" v případě delšího přejezdu či špatného počasí se denní ponory dělají pouze 2 ponory
- 12L lahev + olova
CENA NEZAHRNUJE:
- letenky
- příplatek za kajutu jen pro 1.osobu
- alkoholické nápoje
- 15l lahev 55 euro/safari)
- půjčení pot. výstroje
- nitrox (neomezené plnění - 90 Euro/safari)
- bakšiš posádce 70 Euro
- poplatek 215 Euro (turistické poplatky, administrativní poplatky - letištní asistence a transfer)
- poplatek 260 Euro (taxy za registraci pasu, súdánské vízum)
- poplatek marine park 30 Euro
- palivový příplatek - 150 Euro
- příplatek za horní kajutu - 80 Euro / os.
- další případné výše neuvedené výdaje
DŮLEŽITÉ POZNÁMKY
" víza se nechávají dělat v Port Sudánu
" abychom víza mohli nechat udělat, potřebujeme fotokopii vašeho pasu
" kopie víza pak bude zaslána na váš email a originál bude předán v Káhiře
" ve vašem pasu nesmí být razítko Izraele
" váš pas musí mít platnost ještě 6 měsíců po příletu zpět do ČR
" ve vašem pase musí být volná dvojstránka a 2x stránka na eg. a sud. vízum
" velice doporučujeme očkování na žlutou zimnici a knížečku o přehledu vakcín, kterou po vás při zpáteční cestě může žádat Egyptská strana
" jakýkoliv alkohol a porno (včetně "pouze" nahých žen) je striktně zakázáno a každý bude odpovídat za sebe v případě dostižení
" každý bere na vědomí, že 30 dní před odletem v případě storna mu nebude vyplacena žádná náhrada - storno je 100%-ní
" 15dní před odletem musíme mít seznam - při změně jména 15dní před odletem zaplatíte 50 Euro/os., 10 dní pře odletem 100 EUro/os., změna jména 3 dny pře odletem není možná.